perjantai 26. helmikuuta 2016

Nouseva tähti: Riikka Sysmäläinen

Olen viime aikoina ruvennut etsimään eri yhteistyökumppaneita musiikkiurani nostattamiseen. Ajattelin esitellä tässä blogissa joitakin yhteistyökumppaneita kuten nousevia laulajia. Ensimmäisenä nousevana tähtenä esittelen työkaverini Riikan.

Riikka ja minä olemme aina olleet hyviä ystäviä jopa niiltä ajoilta jolloin olimme jalkapalloryhmässä silloin kun olin yläaste-ikäinen.

Riikan ja minun yhteistyö alkoi vuonna 2012 kun ruvettiin miettimään yhteistä musiikkiprojektia. Silloin mietimme niin coverkappaleiden kuin omien kappaleiden esittämistä. Riikka halusi esiintyä eräissä yksityistilaisuuksissa ja minua tarvittiin ainakin äänimieheksi mutta myös lauluntekijäksi.

Esitimme kolme kappaletta joista yksi oli minun sanoittama. Sävellyspohjina toimi Soundpark-ryhmän sävellyspohjat. Vuonna 2012 esiinnyimme myös yhdessä pikkujouluissa.

Yhteistyö on jatkunut pitkään ja yhteisprojekteja on tälläkin hetkellä suunnitella, esimerkiksi Miracle Kit-projektin debyyttisinglet ovat tekeillä. Vuonna 2015 teimme myös yhden joululaulun joka julkaistiin Mikseri.netissä ja lähitulevaisuudessa saatetaan julkaista yhdessä levyprojektissa jota olen suunnitellut Ilmestysmajan ajoilta lähtien jolloin Ilmestysmaja toimi Mikkelissä.

Nykyään Riikalla on uusi musiikkiprojekti nimeltään Ihmevalot jossa hänen lisäkseen vaikuttaa yksi kosketinsoittaja. Kokoonpano on suunnitella. Ihmevalot-projektissa toimin tarpeen mukaan lauluntekijänä, tuottajana, äänittäjänä ja miksaajana. Lisäksi Riikalla on unelmana osallistua The Voice of Finlandiin. Myös teatteriprojektit kiinnostaa.

Riikan ja minun yhteinen musiikkiprojekti on muuttanut kolmannen kerran nimeä ja nykyään se on Ihmeboksi. Ihmeboksissa tulen toimimaan sessiomuusikkona keikoilla ja levyillä. Lisäksi toimin jatkossakin myös tuottajana ja lauluntekijänä. Jatkossakin levyt julkaistaan siis uudella esiintyjänimellä ja lisäksi biisinteossa pyritään olemaan aina mukana.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti