torstai 23. helmikuuta 2017

Ideoita runoista ja ajatelmista

Viime aikoina olen hakenut ideoita runoista ja ajatelmista - oli ne sitten minun tai muiden tekemiä. Myös vanhoista runoista on löytynyt ideoita.

Joitakin vanhoja runoja voisi esittää vanhuksille joko ilman säestystä tai kitaran säestyksellä etenkin kun olen luomassa vanhuksille suunnattua erikoisohjelmaa Runoileva kitaristi jossa esittäisin runoja. Idea Runoileva kitaristi-ohjelmaan tuli siitä että olin vuonna 2012 yhdessä runonlausuntaesityksessä mukana jonka esitti Teatteriryhmä Luova. Silloin opettajana oli Heidi Siiteri-Heiskanen.

Kokeilin eka kertaa keväällä 2015 yhdistää runonlausuntaa ja improvisointia kitaralla jolloin esiinnyn Oodi sanalle-tapahtumassa.

Runoja soolotuotantoon

Koska olen ollut viime aikoina innokas säveltäjä olen alkanut hakea ideoita omaan musiikkituotantoon joistakin runoista ja ajatelmista sekä mietelauseista.
Esimerkiksi minulla on ollut työnalla Janne Pyöriän yhteen runoon perustuva kappale nimeltään Puhdas mieli johon idea tuli pari vuotta sitten joulusaarnasta.

Sanoittajana olen vielä alkuvaiheessa joten ideoita on pitänyt kerätä runoista ja ajatelmista. Opettelen parhaimmillaan tekemään kokonaisia biisejä.

Ehkä myös muuhun käyttöön

Runoista ideoita voisi antaa myös teatterikäyttöön sekä muille artisteille. Esimerkiksi olen miettinyt tekeväni Aila Hokkasen runoista kappaleita muutamille artisteille.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti